۱۳۸۷/۱/۱۳

این اتش نهفته

جدید ترین کتابی که در مورد مهر پرستی منتشر گردیده است ، کتابی است تحت عنوان " این آتش نهفته "اثر خانم فاطمه ملک زاده که توسط نشر هزار کرمان در480 صفحه متن اصلی و21 صفحه مقدمه به قلم علیقلی محمودی بختیاری چاپ و نشر گردیده است .عنوان دوم این کتاب " تاثیر مهر پرستی بر حافظ شیرازی " میباشد .مطالب این کتاب در ده بخش به شرح ذیل تدوین گردیده است :
کلیات
منابع شناخت میترا
آیین مهر در ایران باستان
مراحل سلوک در ایین مهر
آیین مهر در روزگار دو امپراتوری بزرگ ایران
آیین مهر در میانرودان و سوگدیانا
پیوندهای دین مهر با دینهای دیگر
آیین مهر و غرب
نفوذ آیین مهر در اندیشه سهروردی
بازتاب آیین مهر در شعر حافظ
علاقه مندان به آیین باستانی مهر و شیفتگان افکار و اشعار ناب خواجه حافظ شیرازی را به مطالعه این کتاب دعوت میکنم . دوستان چنانچه در مورد این کتاب نظریه ای دارند محبت کرده ودر این متن اعلام نمایند.

۱ نظر:

ناشناس گفت...

درود
من پيمان هستم
در خصوص مطلبي كه خانم ملك زاده در كتاب خود گفته اند،كه آيين مهر پرستي در ايران از بين رفته است.
من ميخواستم اين مطلبو ذكر كنم هم به خانم ملك زاده و هم به دوستان عزيز كه اين آيين هنوز در ايران پيروان خود را دارد و زنده است،من خود مهر پرست هستم و اين آيين را هم پدرانم و هم خود همچنان پيروي ميكني.
نام ايميل من peransepasargad@yahoo.com هست خوشحال ميشم اگه سوالي داشتيد بپرسيد.
آدرس ايميلو به اين خاطر در نامه نوشتم كه دوستان بتونن با من ارتباط داشته باشن